Menu Close

„Pradinukadienis“ būsimų pradinių klasių mokytojų akimis

Mūsų mokyklos 3 b klasė su mokytoja metodininke Leonarda Šimoniene 2017-04-05 dalyvavo Lietuvos edukologijos universiteto renginyje „Pradinukadienis“.

Praėjusią savaitę Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) pradinio ugdymo pedagogikos studijų programos IV kurso studentai organizavo „Pradinukadienį“ – pradinukų šventę. Tai tradicinis renginys, į kurį įsitraukia visi šios studijų programos kursai, pradinių klasių mokiniai. Šiemet šventėje dalyvavo penkios trečiokų klasės iš Jonavos, Švenčionių, Elektrėnų pradinių mokyklų, Vilniaus Naujininkų mokyklos ir Vilniaus „Genio“ progimnazijos.

Studentė Airina Pašutaitė džiaugiasi, kad rengiantis „Pradinukadieniui“ visiems pavyko sukurti įdomias erdvių dekoracijas. „Žinojome, kad turime sukurti tokias dekoracijas, kurias išvydę mokiniai pasijustų kaip „LEU televizijoje“. Matydama mokinių reakcijas žvelgiant į dekoracijas, galiu teigti, kad televizijos įspūdį sudaryti pavyko“, – sako Airina.

Vitalijai Prasauskaitei labiausiai įsiminė tai, kad visos grupės merginos kartu dirbo, komunikavo, bendradarbiavo. „Buvo smagu pabūti visoms kartu. Taip pat buvo smagu stebėti progresą, kaip viskas vystėsi nuo paprastos idėjos iki tikrai smagios šventės. Gera pagalvoti, kad be mūsų to nebūtų nutikę“, – sako ji. „Įdomiausia buvo stebėti, kaip mūsų sumanymai tampa realybe. Buvo sunku įsivaizduoti visumą, suvokti, kas galiausiai išeis iš mūsų bendrų pastangų. Kai kurios idėjos ateidavo į galvą ir buvo įgyvendinamos spontaniškai, todėl visos jutome jaudulį ir norą pamatyti galutinį rezultatą. Ir jį pamatėme tik per pačią šventę“, – Vitalijai antrina Jekaterina Lemeševa.

Greta Bagušinskienė džiaugiasi, kad buvo dirbama ne veltui. „Per laisvą paskaitą koridoriuje darėme „filmavimo juostas“ – pjaustėme tapetus. Mūsų buvo beveik visos. Sutūpusios dirbome net nepakeldamos akių. Tai patraukė aplinkinių dėmesį. Visi domėjosi, priėję klausinėjo, kas čia bus, gyrė už tokį atsidavimą. Labai nudžiugau, kad vaikams patiko dekoracijos, o ypač kameros, kurios atrodė taip tikroviškai“, – kalba Greta.

Jekaterina renginį vertina dešimčia balų. Ji buvo atsakinga už „LEU televizijos“ logotipo kūrimą. „Džiaugiuosi, kad mano kurso draugės visiškai manimi pasitikėjo, nepateikė jokių reikalavimų, todėl galėjau laisvai kurti“, – kalba mergina, o jai antrina Airina, kuri galutinį rezultatą taip pat vertina dešimtuku. „Visus sumanymus sėkmingai realizavome. Pirmą kartą organizuojant gana plačiai auditorijai skirtą renginį būna netikėtumų, tačiau improvizuodamos visus iškilusius nesklandumus sėkmingai išsprendėme“, – sako ji.

Vitalijos įvertinimas – kuklesnis. „Rašyčiau devynis, nes buvo nesklandumų. Bet man pavyko realizuoti idėjas, kurias buvau sugalvojusi. Pavyzdžiui, pakviesti Jonavos pradinę mokyklą, vesti renginį. Džiugu, kad viską išsprendėme ir dirbome kaip komanda. Šis renginys buvo puiki patirtis, ateityje visų šių dalykų tikrai prireiks“, – mintimis dalijasi mergina. Greta rašytų keletą pažymių: vienas pažymys būtų už dekoracijas ir jis būtų maksimalus – dešimt, kitas – už scenarijų, kurį irgi įvertintų dešimtuku, trečias – už renginio vedimą – taip pat dešimt. „Vitalija ir Eisvydė labai tiko scenoje. Jos papildė viena kitą, išvengė nesklandumų“, – sako studentė. O štai grupių sudarymą mergina įvertintų devyniais balais. „Šaunu, kad mokinius suskirstėme grupėmis ir jie turėjo galimybę susipažinti su bendraamžiais iš kitų mokyklų. Tačiau mes nepagalvojome apie mokytojas. Jas irgi buvo galima įtraukti į aktyvią veiklą“, – pastebi Greta.

Jekaterinos nuomone, susitikimas su mokiniais buvo labai naudingas. „Turėjau galimybę palyginti, kuo skiriasi pradinių klasių mokiniai iš mažesnių miestų nuo sostinės vaikų. Kadangi pati užaugau Vilniuje ir čia atlikau visas praktikas, tokios galimybės anksčiau nebuvo. Iš grupės draugių ir dėstytojų buvau girdėjusi pasakojimų, kad vaikai iš mažesnių miestelių dažniausiai būna ramesni, linkę mažiau išsišokti ir save parodyti. Per „Pradinukadienį“ tuo pati įsitikinau“, – pasakoja Jekaterina. Vitalija neabejoja, būsimoms pradinių klasių mokytojoms labai naudinga pabūti su vaikais, stebėti, kas jiems patinka, kas neįdomu. „Toks renginys – pramoga ir patirtis ne tik mums, bet ir mažiesiems. Džiaugiuosi, jog turėjau galimybę įgyti patirties ruošdamasi, dalyvaudama, vesdama renginį ne kam kitam, o vaikams!“ – mintimis dalijasi Vitalija.

Greta mano, kad studentės turėjo puikią galimybę išbandyti savo jėgas ne tik planuodamos, bet ir realizuodamos renginio scenarijų, kurio pagrindas – bendradarbiavimas su mokiniais. „Be to, renginyje turėjome galimybę pritaikyti universitete įgytas žinias, išmoktus žaidimus. Pastebėjau, kad mokiniams labai patiko kitų klasių pasirodymai. Jie vieni iš kitų sėmėsi idėjų. Šaunu, kad per renginį ne tik mūsų kurso draugės buvo ant scenos. Visi mokiniai labai aktyviai dalyvavo ir auditorijose vykusiose veiklose, kurias organizavo būsimos pradinių klasių mokytojos. Įsitikinau, kad nekasdienės veiklos kelia mokinių motyvaciją“, – sako Greta. „Susitikimas su mokiniais „Pradinukadienio“ šventėje – išskirtinė proga pažinti mokinius iš įvairių Lietuvos mokyklų. Gebėjimai, kuriuos lavinome vesdamos renginį mokiniams, neabejotinai bus naudingi dirbant pradinių klasių mokytojomis“, – sako Airina.

 

Rita Makarskaitė-Petkevičienė

 

Skip to content